besm
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
pic
pic

۵ آذر روز اقتدار گرگان و سند ولایتمداری و انقلابی بودن مردم گرگان

۵ آذر روز اقتدار گرگان و سند ولایتمداری و انقلابی بودن مردم گرگان
۵ آذر روز اقتدار گرگان و سند ولایتمداری و انقلابی بودن مردم گرگان

آیت الله گرگانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم؛ خواستار تعیین تاریخی برای ملاقات مردم گرگان با رهبر معظم انقلاب به مناسبت قیام مردم این استان در پنجم آذر شد.

حضرت آیت الله سید میرتقی حسینی گرگانی، استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، صبح امروز در اجتماع عظیم و باشکوه مردم گرگان در مراسم گرامیداشت قیام خونین ۵آذر گفت: پنجم آذر روز ملی گرگان، روز اقتدار گرگان، روز انقلاب گرگان و سند ولایتمداری و انقلابی بودن مردم دارالمؤمنین گرگان است.

ایشان پنج آذر را روزی که گرگان در دوران انقلاب، چهره انقلابی خودش را به جهانیان و به طاغوت و طاغوتیان نشان داد، خواند و افزود: گرگان یکی از آن شهرهای پرافتخاری است که حتی عظمت گرگان بر عظمت مشهد مقدس تبلور دارد.

این استاد بزرگ حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امام عسکری(ع) در یک نیمه روز در حال حیات به گرگان آمده و این امتیاز دیگری است که نصیب این شهر شده است، این برگ زرین فرهنگی ماست، گرگان در میان شهرهایی که به اهل بیت(ع) انتصاب دارد پس از کربلا و مکه و امتیاز بالاتری بر دیگر شهرها دارد.

آیت الله حسینی گرگانی تصریح کرد: تفسیری منسوب به امام عسکری وجود دارد که بوسیله گرگانی ها به رشته تحریر درآمده است و این برگ زرین دیگری در افتخارات گرگانی هاست.

ایشان با بیان اینکه اختلاف سلایق ممکن است مشکلاتی در عرصه عقیدتی و سیاسی بوجود بیاورد، متذکر شد: طبق حدیثی از امام عسکری(ع)؛ مردم سه طبقه هستند یک طبقه افرادی هستند که دارای بصیرت هستند که به حق متوسل می شوند، در واقع هر گاه ابزار شناخت حق را بدست بیاوریم اهل حق را می توانیم تمیز بدهیم به همین سبب مقام معظم رهبری نیز بر بصیرت افزایی تأکید دارند.

این استاد اخلاق حوزه تأکید کرد: دومین گروه افرادی هستند که به شاخه‌های اصلی مانند ائمه(ع) و قرآن کریم متمسک هستند و شک و ریب نداشته و افکار شیطانی آنان را فریب نمی‌دهد.

معظم له یکی از شاخه‌های اصلی را ولایت فقیه خواند و ابرازکرد: اگر بخواهیم در افکار و عقاید و اندیشه خود به کسی پناه ببریم جز به نائب امام(عج) به کس دیگری نمی‌توانیم پناه ببریم، وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند با آمریکا نمی‌شود مذاکره کرد، شیطان بزرگ است، و قابل اعتماد نیست باید به این فرمایشات توجه کرده و به آن پناه ببریم.

حضرت آیت الله حسینی گرگانی تأکید کرد: طبق فرمایش نائب امام عصر(عج)، آمریکایی ها به کسانی که به آنها پناه بردند خیانت کردند لذا توجه لازم باید صورت بگیرد.

ایشان سپس با اشاره به قیام ۱۹ دی مردم قم، متذکرشد: در قیام ۱۹ دی قم ۶ نفر شهید و ۱۴ نفر مجروح شدند مسئولین استان قم این قیام را ملی کردند، در قیام ۲۹ بهمن تبریز ۹ نفر شهید و ۱۱۸ نفر مجروح شدند و مسئولین آذربایجان شرقی این قیام را ملی کردند، مسئولین گلستان نیز باید در برابر قیام ۵ آذر احساس مسئولیت کنند که در آن ۱۴ شهید و ۱۵۰ جانباز تقدیم اسلام و انقلاب شدند ما نیز باید مانند مردم تبریز و قم به محضر رهبر معظم انقلاب برسیم.

این استاد برجسته حوزه های علمیه با بیان اینکه یکی از حلقه های مستحکم دوران انقلاب، ۵ آذر گرگان است؛ متذکر شد: شهدای قیام ۵ آذر گرگان از شهدای قم بیشتر و جانبازان آن از جانبازان دیگر قیام ها بیشتر است در اینجا خدمت مقام معظم رهبری اعلام می کنیم؛ حضرت آقا! ما در برابر فرمان شما مطیع هستیم، همانند قمی ها و تبریزی ها به ما نیز افتخار دهید محضر شما برسیم.

آیت الله میرتقی حسینی گرگانی در بخش بعدی سخنان خود به پیروزی جبهه مقاومت در برابر داعشیان تکفیری اشاره و خاطرنشان کرد: آنانکه داعش را به وجود آوردند دنبال راه‌های جدید هستند؛ نکند فریب بخوریم، باید حق را بشناسیم، مصداق واقعی حق که وجود شریف و نازنین حضرت امام زمان(عج) است که نماینده بسیار ارزشمند ایشان، حکیم فرزانه، فقیه متعهد و هوشیار و بیدار یعنی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(حفظه الله تعالی) را داریم باید به خود ببالیم و فرمایشات رهبر بزرگوار انقلاب را سرلوحه زندگی فقهی و سیاسی خود قرار دهیم.

 

 

تصاویر گرامیداشت قیام ۵آذر گرگان با سخنرانی حضرت آیت الله حسینی گرگانی در لینک زیر:

گرامیداشت قیام ۵آذر گرگان

تالیفات

  • نبراس الأذهان فی اصول الفقه المقارن
    نبراس الأذهان فی اصول الفقه المقارن
  • چگونگی تدریس دروس خارج
    چگونگی تدریس دروس خارج
  • نزول مسیح و ظهور موعود
    نزول مسیح و ظهور موعود
  • انوار گلستان
    انوار گلستان
  • ریاحین گلستان
    ریاحین گلستان
  • شعرای گلستان
    شعرای گلستان
  • نبراس الهدی فی ابداء البداء
    نبراس الهدی فی ابداء البداء
  • نبراس الأذهان فی اصول الفقه المقارن
    نبراس الأذهان فی اصول الفقه المقارن
  • نزول مسیح و ظهور موعود
    نزول مسیح و ظهور موعود
  • صولت خاندان صولی
    صولت خاندان صولی

yademan