besm
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
pic
pic

پیام آیت الله حسینی گرگانی به مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه نینوا استان گلستان

پیام آیت الله حسینی گرگانی به مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه نینوا استان گلستان
پیام آیت الله حسینی گرگانی به مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه نینوا استان گلستان

آیین تودیع و معارفه فرمانده سپاه نینوا گلستان صبح روز سه شنبه ۱۳۹۷/۰۴/۱۲ با حضور مسئولین نظامی و انتظامی و مدیران دستگاه های اجرایی استان و خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد واحد گرگان در حالی برگزار شد که حضرت آیت الله سید میرتقی حسینی گرگانی به علت سفر به استان کرمان جهت اخذ امتحان شفاهی از طلاب و اساتید محترم حوزه های علمیه کرمان در آن مراسم حضور نداشتند.

بهمین علت حضرت آیت الله حسینی گرگانی طی پیامی از زحمات و تلاشهای فرماندهی سابق جناب سردار رحمت الله صادقی و مزید توفیقات فرماندهی جدید جناب سردار حسین معروفی را از خداوند متعال خواستار شدند.

متن پیام معظم له که در آیین تودیع و معارفه فرمانده سپاه نینوا استان گلستان قرائت گردید بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«فَضَّلَ اللّهُ الْمُـجَاهِدِینَ عَلَی الْقَاعِدِینَ أَجْرَاً عَظِیماً»؛ خداوند کسانی را که با مال و جان خود جهاد می‌کنند را بر خانه‌نشینان به پاداشی بزرگ، برتری بخشیده است. سوره نساء، آیه۹۵
تاریخ کهن، جغرافیای سیاسی و اهمیّت سوق الجیشی استان گلستان با وجود دریا، تالاب‌های فراوان، کوه‌های سر به فلک کشیده، منابع زیر زمینی، دشت وسیع صحرای ترکمن و مردم فهیم و دلیرِ دارای فضائل و اوصاف شناخته شده در تاریخ پر افتخار گرگان و استرآباد که از ذخایر بزرگ استان هستند؛ و وجود مراکز علمی و فرهنگی همانند دانشگاه‌ها و دانشکده‌های موجود در استان به همراه حوزه‌های علمیه که سرمایه‌های بسیار عظیمی هستند، بر اهمیّت کار و تلاش برای آن خطّه که سربلندی آن، سربلندی ایران عزیز اسلامی است؛ می‌افزاید.
این استان دارای اقوام مختلف بوده که خود بخود، افکار و فرهنگ‌های متفاوتی را در بر دارد، امّا این تشتت افکار و تفاوت اقوام باعث اختلاف نگردیده بلکه مردم مسلمان این استان، اعم از شیعه و اهل تسنن در کنار هم، در صلح و صفا و صمیمیت زندگی می‌کنند. که تقدیم بیش از چهار هزار لاله خونین به انقلاب اسلامی نشانه‌ی غیرت، عزّت، سربلندی، ولایت‌مداری و میهن‌دوستی مردمانِ این دیار می‌باشد.
پاسداری از دین و انقلاب و مرزهای اسلامی، حداقل در سه عرصه، ظهور و بروز پیدا می‌کند که عبارتند از: ۱٫ عرصه فکری و عقیدتی. ۲٫ عرصه سیاسی و اجتماعی. ۳٫ عرصه دفاعی.
کارنامه یک پاسدار در زمینه ایثار در راه انقلاب، همان کارنامه جوْن و مسلم بن عوسجه در کرببلا است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ پاسدار عزّت انقلاب، و رسالت پاسداران گرامی نیز پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن می‌باشد.
کار شما پاسداران عزیز، آنچنان دارای اهمیت است که بنا به فرمایش امام راحل عظیم الشأن‌مان: شما مثل سربازان صدر اسلام، که با جان و دل و با عشق و علاقه به اسلام خدمت کردند، به اسلام خدمت کردید و می‌کنید.
بی‌شک یکی از مؤلفه‌های مهم اقتدار و عزّت امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در منطقه و جهان مرهون مجاهدت‌های مردان و خدمتگزاران صادقی همچون سردار حاج رحمت الله صادقی است که از جنس ایثار و جهاد هستند که همواره در رکاب مولا و مقتدایشان در عمل به تکلیف الهی هیچ‌گاه راحتی و آسایش را بر نتابیده‌اند.
جناب آقای سردار صادقی در طول مدت چهار سال حضور خود در استان گلستان و فرماندهی سپاه نینوا، منشاء آثار و خدماتی گردید که إن شاء الله تعالی باقیات الصالحات ارزشمندی برای ایشان خواهد بود.
اینجانب مراتب تقدیر و تشکر خود را از ایشان اعلام می‌دارم و مزید توفیقات ایشان را از درگاه الهی خواستارم.
در پایان ضمن خیر مقدم و تبریک به جناب مستطاب سردارِ آزاده حاج حسین معروفی آفریننده‌ی اثر بچه‌های حاج قاسم؛ از قادر متعال دوام توفیقات ایشان در سمت جدید فرماندهی سپاه نینوا استان گلستان را در ادامه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت توجهات حضرت بقیه الله الأعظم(سلام الله علیه وعجل الله تعالی فرجه الشریف) و در سایه‌سار رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) مسألت دارم.
والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته
قم المقدسه ـ میرتقی حسینی گرگانی
۱۱/۰۴/۱۳۹۷

تالیفات

  • نبراس الأذهان فی اصول الفقه المقارن
    نبراس الأذهان فی اصول الفقه المقارن
  • چگونگی تدریس دروس خارج
    چگونگی تدریس دروس خارج
  • نزول مسیح و ظهور موعود
    نزول مسیح و ظهور موعود
  • انوار گلستان
    انوار گلستان
  • ریاحین گلستان
    ریاحین گلستان
  • شعرای گلستان
    شعرای گلستان
  • نبراس الهدی فی ابداء البداء
    نبراس الهدی فی ابداء البداء
  • نبراس الأذهان فی اصول الفقه المقارن
    نبراس الأذهان فی اصول الفقه المقارن
  • نزول مسیح و ظهور موعود
    نزول مسیح و ظهور موعود
  • صولت خاندان صولی
    صولت خاندان صولی

yademan