besm
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
pic
pic

حضرت آیت الله حسینی گرگانی: حضرت خدیجه مادر فرزندان رسول خدا ست

حضرت آیت الله حسینی گرگانی: حضرت خدیجه مادر فرزندان رسول خدا ست
حضرت آیت الله حسینی گرگانی: حضرت خدیجه مادر فرزندان رسول خدا ست

حضرت آیت الله سید میرتقی حسینی گرگانی به مناسبت دهم رمضان المبارک سالروز ارتحال غمبار اُمّ المؤمنین حضرت خدیجه(س) فرمودند: دهمین روز از ماه مبارک رمضان مصادف است با سالروز ارتحال بزرگ بانوی جهان اسلام، بزرگ مدافع پیامبر گرامی خدا(ص)، آن شخصیت بزرگواری که تمام هستی و مال و جان و حیثیت اجتماعی خود را فدای پیامبر اعظم(ص) کرد.

روایتی را شیعه و سنی نقل می‌کند که پیامبر گرامی اسلام فرمودند: زنان برتر جهان بشریت ۴نفر هستند، به ترتیب زمان حیات: ۱. مریم. ۲. آسیه. ۳. خدیجه. ۴. فاطمه زهرا.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزودند: پیامبر خدا(ص) مرتّب از فداکاری ها، بزرگواری ها، عفت، عظمت و جان فشانی های این بانوی بزرگوار نام می بردند. در سال ارتحال حضرت خدیجه(س) که در همان سال نیز حضرت ابوطالب(ع) هم از دنیا رفتند، پیامبر گرامی اسلام، اسم آن سال را عام الحزن؛ یعنی سال حزن و غم و اندوه دنیای اسلام نام نهادند.

پیامبر اکرم(ص) یک خانمی دارد که سنش از همه کمتر است و کوچکتر است و کارهایی را هم دارد که عرض نمی کنم، این خانم عایشه است که همانطور که خودش هم می گوید حسّ حسادت دارد و به وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) چند بار پرخاش کرد که چرا شما اینقدر از این پیر زن (مرادش حضرت خدیجه کبری بود) نام می برید؟
پیامبر ناراحت شدند و فرمودند: عایشه! این خانم آنقدر به من خدمت کرده که هم همسر من بود و هم به منزله مادر برای من بود؛ یعنی علاوه بر اینکه همسر من بود، چنان به من مهربانی و لطف داشت که به منزله مهربانی و لطف یک مادر برای فرزند بود، تو چه می گویی؟!
سپس آنحضرت ادامه دادند: آن سالی که همه به من پشت کردند، او به من روی آورد. آن وقتی که مشکلات بود و من را تحریم کردند، این خانم به من توجه داشت. این چه حرف‌هایی است که تو می زنی؟!

این بزرگ بانوی جهان اسلام تنها خانمی است که افتخار این را دارد که نسل پیامبر گرامی(ص) از ایشان است و مادر فرزندان رسول خدا(ص) است.
و از عجایب است که دیگر همسران پیامبر بچه نیاوردند و یا اگر مانند ماریه اگر فرزندی نیز آوردند، همه فوت کردند.

تالیفات

  • نبراس الأذهان فی اصول الفقه المقارن
    نبراس الأذهان فی اصول الفقه المقارن
  • چگونگی تدریس دروس خارج
    چگونگی تدریس دروس خارج
  • نزول مسیح و ظهور موعود
    نزول مسیح و ظهور موعود
  • انوار گلستان
    انوار گلستان
  • ریاحین گلستان
    ریاحین گلستان
  • شعرای گلستان
    شعرای گلستان
  • نبراس الهدی فی ابداء البداء
    نبراس الهدی فی ابداء البداء
  • نبراس الأذهان فی اصول الفقه المقارن
    نبراس الأذهان فی اصول الفقه المقارن
  • نزول مسیح و ظهور موعود
    نزول مسیح و ظهور موعود
  • صولت خاندان صولی
    صولت خاندان صولی

yademan